Dry Needling therapie

Dry Needling is een innovatieve vorm van fysiotherapie die gericht is op het verbeteren van (vaak chronische) spierklachten. Bij deze therapie wordt gebruik gemaakt van dunne naalden waarmee verhardingen in spieren effectief en snel kunnen worden verholpen.

Een spierverharding of triggerpoint is een hard aanvoelende plek ('knoop') in een spier die, naast een lokale drukpijn, ook vaak pijn op andere plaatsen in het lichaam kan veroorzaken.

Wat is Dry Needling?

Manuele Therapie Amsterdam Houthavens

Hoe gaat het in zijn werk?

Het inbrengen van het naaldje voel je niet of nauwelijks. Als de spierverharding wordt aangeprikt, kan het zijn dat de spier zich kort aanspant. Dit gaat zo snel dat je meestal even schrikt en soms kan dat wat pijnlijk aanvoelen. Als je hierbij jouw bekende pijn voelt dan is de kans zeer groot dat het een positief effect oplevert. De spier wordt soepeler, de bewegelijkheid vergroot en de pijn kan al direct minder zijn.

Bij wie kun je hiervoor terecht?

• Arend Edelenbosch

• Bart Bruinsma

• Dorien Schagen

Voor welke klachten is Dry Needling geschikt?

Voor alle spiergerelateerde klachten is het mogelijk om via dry needling pijn te elimineren.

Dry Needling is bijna altijd een deel van de behandeling en niet het doel op zich. Samen met jou maken we een persoonlijk behandelplan op maat, hierin hebben we oog voor alle facetten van jouw klacht.

Verzekering / Verwijzing

De behandeling wordt door de verzekering vergoed indien je aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie. Je kunt zonder verwijzing van de huisarts via de directe toegankelijkheid rechtstreeks naar de fysiotherapeut.